Wednesday, November 18, 2009

موعدنا المرتقب


حين يحين موعد لقانا في شهرنا المرتقب سوف اخلع حجابي عني


لانتلق معك و انا حرة , لان العالم سوف يطبق علينا فقط


و لان عيناي سوف تغمض عليك فلا تري سواك


فأنت وحدك تمليء عالمي ببهجة عمري


اراك هناك ترسم عالمي فأجدك تحتله بأكمله


فالكون لا يساع احداّ معك


انت مثل طيور النورس البيضاء التي تحلق في سمائي لتثير في نشوة التحليق


و تنثر صفائها بداخلي فأرتقي و احلق معك في عالم مليء بالنقاء و الطيبة

.............................................................

9 comments:

Anonymous said...

اية دة ياناس شيموبتكتب شعر ايه الحلوة دة على موعد بس مش مرتقب

قطتى

DiDo FRGT/10 said...

Your best post so far! I bow to you :)

Sorry for not posting a comment earlier, but I was so amazed by your post that I didn't know what to write :p You simply left me speachless!! ;)

shimo said...

DiDo / قطتي
يا نهار كل دا ليا مقدرش انا علي كدة انحناءه و شعر اية الحاجات الجامدة دي
و speachless kaman
لا كدة يا جماعة هانخلوني اخد قلم في نفسي لا سمح الله بجد اخجلتم تواضعنا و انا كمان بقيت
speachless :);)

Anonymous said...

أشوفه أشوفه إللي مش عاوز يظهر ويبان عليه الأمان ده!!!...
أقولك علي حاجة في سرك مش تقولي لحد :
عمري ما حسيت زيك بالرومانسية والمشاعير دي........ يمكن أسلوب حياتي هوه إللي ماإدانيش الفرصة دي ؛ حاسة طول الوقت إني بدور في ساقية ؛ بفكر في نفسي آخر حاجة ، حتي الأجازات بفضل أحوشها عشان راجي ؛ ولما بيجي بيروح لأصحابه أو بيكون مع مراته إللي بيغير عليها أو خلاص إتفسح وعاوز يعد في البيت ادام التليفزيون .بيتهيألي إللي زي بيكون عاوز حب من غير حتي كلام ...!!!؟
نسأل الله أن يرزقنا بالنوارس التي تحلق في سمائنا ويكون بياتها صيفا وشتاءًفي برنا.
إيه يا بنتي ؛ أضغاث أحلام ...!!!
ديدي

Anonymous said...

يارتنى كنت أنا
يارتنى كنت أنا
يارتنى كنت أنا
أه بابنتى الكلام الجامد ده
مين ده الى يكتتبله له الكلام ده
قولى قولى كلام فى سيرك
هل يوجد فى زمنا هذا الحب
يا بنتى الرجاله الزمان ده كلهم غربان معاده 2 هو وأنا مع أحترامى لباقى الرجاله اليهما رجاله
بس بجد ك حاجة جامدة موت مشاعر جميلة
بس الكلام الحلو ده مش مجرد خواطر
ده مخاطر بس ممكن تكون حلو

DiDo FRGT/10 said...

Ente speachless wana speechless, hanfdal sakteen keda kteer? :p

Seriously though, I love it! You should write more using this style!

shimo said...

ديدي
ما فيش حاجة اسمها اضغاث احلام خلينا نحلم ببكرة و نحلم حتي لو الحلم ما اتحققش يبقي عشناه في الحلم قوانا و قوينا بيه فرحنا و فرحنا بوجوده لحد ما نشوفه قدامنا حقيقة
نفسنا ليها حق علينا لازم نعشلها و نعيشها معانا و مش لازم تكون مرتبطة بحد علشان نعيشها لاننا هانرهقها
لابد ان نحيا حياتنا بالطريقة اللي تريحنا و اللي ترضينا زي ما بترضي الغير بحاجات كتتتتتتتتتتتير تبسطهم لازم ترضي نفسك بالمثل
و بعدين احنا روحنا فين هو انا ما انفعشي يعني
بوسة كبيييييييييييييييييرة خالص
ها البوسة وصلت و لا النت قطعها ;)
:)
اه نسيت اقول حاجة قول كل اللي نفسك فيه و سرك في بير ما لوووووووووووووووووش قرار
muuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuh
دي علشان لو البوسة اللي فاتت ما وصلتش :)

shimo said...

ديدي
نست اقول مرسي كتتتتتتتتتتتتتتتتتتتير و موووووووووووووووووووووت علي الهدية التحفة دي اينعم قربت شهر الا يومان و كبرت كدة قبل الشهر دة سنة انما كانت مفاجئة تحفة بجد مرسي و مش عارفة اقول اية
ما نحرمش منك كمان بوسة و حضن كبيييييييييير قووووووووووووووي

shimo said...

DiDo
طب سعادت البية عاوز يقول اية معك الميكروفون تحدث يا اخي
و كلنا اذاناّ صاغية
تكلــــــــــــــــــــــــــــــم
مع فودافون قول اللي نفسك فيه ;):)