Sunday, May 17, 2009

حتي تأتي


لماذا تركتني وسط الطريق بعد ان وجدتك اخيراّ , لماذا فعلت بي هذا ,حتي و ان كان هذا قراري للبعد فلابد ان تتفهمني فأنا لا اقوي علي البعد , انت هوائي الذي اتنفسه انت نبضات قلبي انت شرودي و هذياني فهل يستطيع احد ان لا يتنفس هواه ان يبتعد عن نبضات قلبه كيف؟؟؟؟؟؟! كيف استطعت ان تفعل بي هذا ؟؟! رئتاي لا تستطيع ان تستنشق هواء غير هواك فإنها تلفظه و تناديك لتمتليء بهواك النقي , قلبي تاهت دقاته يتوسل الي كي اعيد له دقاته المفقودة التائهة و لكنني اخبره بأن ليس لدي ما افعله من اجله فدقاته ليست بيدي فهي ليست ملكي الان اصبحت ملكاّ لك انت , انت تتحكم بها , فهي تشعر بك و تخبرني بإنك ات من كثرة و سرعة خفقانها , فأيقن بمجيئك لي , فأسرع للمرآة لتخبرني بحالي اليوم حتي انتظر مجيئك و انا علي اكمل وجه , حتي هي تشعر بمجيئك لمجرد رؤيتها لي , فتحدثني سراّ و تقول هل هو أت اليوم؟ اجاوب في خجل نعم , لقد اخبرتني دقات قلبي بمجيئه ......... فأنتظرك حتي تأتي ...................


مستوحي من نور

14 comments:

rehab sayed said...

helwa de awy bardo this is my feeeeling nowww gamila gedan f3len ya shosho

Anonymous said...

كم هى جميلة كم انتى مجنونة بنور ومهند هل يوجد مثل حب نور ومهند نعم يوجد بس مش زى نور ومهندوبجد انا بحب زوجى هذا الاحساس الجميل ربنا يرزقق ايه واحسست انهو اصبح اقوى الايام الماضية يارب يروقق حب رجل يحبك مثل مهند مشى يا نور

قطتى

Anonymous said...

مش عايزه غيرك إنت ,والله بحبك إنت والحب كله إنت ،وإنت الناس كلها
دي سنين من عمري راحوا ؛قلبي عاشها في جراحه كانت نئصاني حاجة ومعاك كملتها
الكلام ده يتقال مش علشان جمال لون عنينين مهند أو خليل أو كيفينك ده يتقال علشان حنان وأحاسيس و رجولة هذا الرجل -نادر جدا تلائي راجل يجمع بين كل هذه الصفات ؛يعني من الآخر إنتي بتحلمي يا ماما مني ليكي ليها -يا رب راجل بمعني كلمة الرجولة ومش مهم يكون شكل مهند هتنازل شويه يلا يكون زي شكري سرحان ومش هقول لاء!!!-إنتوا عارفين يا بنات إن لما بقعد مع اي عريس والله مش ببص للشكل بس ؛اهم حاجة يملا دماغي وتفضل ودني معاه يعني يكون كده حاطط كل اللي اعدين في جيبه وأنا اولهم طبعا ومكنش تحت ضغط نفسي "انتي كبرت وده سنه مناسب وجاهز عايزه ايه بطلي افتراء"-
يا رب ترزق البنات كلهم بالأزواج الصالحين الرجالة إللي يكملواالنائص مش جوازه والسلام؛دي تأبيدة يا جدعان مش هصيف وارجع لبيت أبويا !!!؟؟ولذلك هفضل اتفرج علي المسلسلات التركية المدبلجة واتصبر حتتتتتتتتتتتي تأتتتتتتتتتتتتتتتتي !!!؟؟؟
بفكر اعمل فيزا زيارة لتركيا ؛مش ربنا قال اسعي يا عبد وأتا أسعي معاك واهو نروح لقلب الحدث وكله بثوابه!!!!؟؟؟
ديدي

shimo said...

رحاب
انا مستنيا اسمع كل جديد و تكون اخبار تفرح بقي , ربنا يرزقك الخير .

shimo said...

قطتي
يا عم ياعم ماشي يا ستي الله يسهله , يارب كدة علي طوال , امين

shimo said...

ديدي
حببتي , يا كومنتاتك يا ديدي اية الحلاوة دي , يا ستي ان شا الله يكون عبد السلام النابلسي المهم المضمون انا موافقة ,يلا و اهي تصبيرة بردة و كل تصبيرة و فيها خيرة , اه و نبي لو رحتي ابقي خديني معاكي انا نفسي اروح قوي حتي من غير مهند .

Anonymous said...

shimooooo il post yeganen bgad
7assah bey2ol 2ad eh il wa7ed beykoon modtar ya5od karar inno yeb3ed we fy nafs il wa2t da3eef gedan we msh 2ader yeb3ed we yela2y kol 7aga feh betsheddo we traga3ao tany
we ra3'm il sera3 da lissa 3ando 2amal fy inno hayeegy tany le2anno mosh mota5ayel 7ayato mn 3'eero
bas 2ana 3andy 2e3terad 3ala kilmit mostaw7a mn noor
il post da mostaw7a mn 7ayat 2ay sha5s mar bel i7sas da
we mosh haktib il signature bta3y we inty hate3rafy 2ana meeeeeen ;)

MR.AMR said...

بجد بجد يا شيموو جميله اوووى شاعره رومانسيه شديده والى فاتت برضه جميله
مش عارف اقولك ده كلام كبير اوى على حد بس مش هاقول علشان بجد فى ناس بتحب للدرجه ديه .
انا عايز اقول برضه حاجه كده مستوحاه بس مش فاكر من مين ممكن يكون برضه من نفس الى انتى مستوحاه منه تمشى برضه مع الموقف ده جمله عجبانى اوووى
بتقول (سأظل أحبك و ان طال انتظارى فان لم تكن قدرى فقد كنت اختيارى ) ايه رايك؟؟؟؟؟؟

Anonymous said...

اللة بجد جميلة قوى احساس جميل ومعبر ولكل واحد فينا طريقة للحب حتى اقوى من مهند ونور بجد وعلى راى ديدى مش عايزة غيرك انت واللة بحبك انت وعموما انا زوجى بالنسبة لية احلى واقوى حبا من مهند وعموما الدنيا على كل يوم بحال يوم نور ومهند ويوم عيشة وهكذا الايام وعقبال يارب ما تلاقى زى مهند موضوعا وليس شكلا فقط

Anonymous said...

اة نسيت الامضاء امش

Anonymous said...

ايه يا هانم !؟؟
بتسمعينا سوكاتك ولا إيه؟ولا تكوني مستنية بسلامته حتتتتتتتتتي يأتتتتتتتتتي؟- ولا تكوني مستنية فيزة تركيا؟؟!! لاء بجولك إيه نصحي شوية أي شخابيط والسلام ختام.
ديدي

shimo said...

هههههههههههههههههه
حاضر انا جاية في السريع اهو , معلشي بقي علي التأخير و بعدين لو استنيت لحد ما يأتي حلني بقي ربنا يدينا طولت العمر .

shimo said...

mr. amer
مرسي علي ذوقك , لية بس كلام كبير ولا كلام كبير و لا حاجة دي حاجة كدة علي قدنا, و حلو قوي بيت الشعر دة بس انا مش فهمة انت لية بترمية علي اللي انا مستوحاه منه شكلة كدة مستوحي من حاجة تانية غير و لا ...........

Anonymous said...

يا شيمواء هذا يدل على حبا مكتوم فى الأنسان و يخاف الأعتراف بيه فيظهر عكس ما بيداخله حتى يفهم حبيبه أنه لا يحبه فيكرر البعد عنه وهنا تكون المصيبة
لأن يوجد صراع بين القلب والعقل
القلب لايستطيع النبض بدونه
والعقل كان رافض الحب أو المحبوب
ويبدأ القلب فى البحث دقاته ولكن