Thursday, June 11, 2009

انا و انت و الصحراء و الفرسة البيضاء





عند غروب الشمس حينما يصبح قرصها برتقالي اللون , القاك هناك في صحراء البدو , نتحسس رمالها بقدمينا الحافية


نشعر ببرودتها , تمتزج أرواحنا لتسكن جسد واحد لتصبح انا انت و انت انا ,فأعرف ما بداخلك و تعرف ماذا يجول



بخاطري فتجلب لي فرستي البيضاء ذات الشعر الطويل الذهبي , فأشعر بأني ملكت الكون بأكمله فأفرح فرحاّ شديدّ



ارتمي في حضنك الدافيء فأشعر بحنو قلبك علي , فتقبلني قبلة علي جبيني اشعر بطيبة قلبك فيها , فترفعني عن



الارض تحملني بيدك الناعمة لتضعني فوق فرستي تركب انت امامي لتقودني لعالمك الذي اشغف للقائه , ألقي بشعري



ورائي ماسكة منديلي و انا ممددا به نحو السماء , اناديك بأسم بكر لم تلمسه شفاه من قبل, فتهمس لفرستنا فإذا بها



تسرع و تجري بنا الي عالمنا الخاص


.......................

17 comments:

Anonymous said...

مش انا قلت ده الموضوع كبيير كبيير مش اى حاجه يعنى بس برده مارديتيش مين بئى يا شيموووووووووووووووو ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Bebo

Anonymous said...

ايه ده الزعيم محمود سامي البارودي بتكلم يا ناس !!!الليل والخيل والبيداء تعرفني - ده علي اد ما افتكرت من شعر محمود سامي من الإعدادية مثلا !!!وبعدين معاكي يا أمي مرة مستوحي من نور ومهند أفندي والمرة دي من فين من بين الأطلال ولا من واإسلاماه ويكون ده أحمد مظهر الفارس الهمام أو أحمد السقا من جيل اليومين دول إحلمي يا بنتي إحلمي ماهي الأحلام من غير فلوس
وزغردي يالي إنتي مش غارمانة!!!!!!!!!
شوية جد بأه يا يرزقك بالفارس إللي نفسك فيه ونروح مشوار زي بتاع إمبارح؛ بابا عبده بيسميه كوبري الفضايح!!!؟؟
ديدي

Anonymous said...

wow wow wow
mosh la2ya kalam tany
mosh ba2ollik ya shimo rabina yostor mn postatik
;)
ShIMo ShIMo

أنسانة-شوية وشوية said...

هههههههههههههههههه
علي رأي ديدى ايه ده محمود سامى البارودى بجد بعد تعليق ديدى مفيش تعليق يجوز

بحبك يا بارودى

Anonymous said...

ana kont 3awez a7lf mn elmara elly fatit any klamy mazbot bas mardatish
bas la ta3lik
el klam gamd ta7n we maynfa3sh ykon mish l7d
da fi wa7d we gamd awy kaman we sakn gwa
2w lsa bey7'bt 3la elbab we anty 7'ayfa tafta7y
bera3'm mn enk nafsk tafta7y we ta7'did fa 7odnek we te3ishi ma3h a7lamik ya rab yekon fahm we ......

bs begad gamda moot zaik ya basha fi ely enty betaktibih
we elboster sh3'al

Anonymous said...

سامى البارودى مين ها تقولك انا معرفوش مش على ايامى هى تعرف احمد فواد نجم الواحد مش عارف يقول اية بعد ديدى تعليق اكثر من رائع اعد بس وحيتك عندى مفيش حسن عابدين او فى انة يا بنت المرادى من زكى رستم وفاتن حمامة اصل كل مرة من حد شكل ها حاول اعديها بس مش عرفة اسكت يا بقى اسكت


قطتى

Anonymous said...

بجد أخجلتم تواضعنا ،اللهم أدم علينا نعمة الحب والتواصل فيما بيننا، علي فكرة
أنا هاعمل يا شيمو إعلان في القناة التالتة؛ بتاع المفقودين ده, يمكن الأقي عندهم ضالتي تحبي تعملي معايا إعلان
أنا عن نفسي عايزه واحد أصم وأبكم!!! ما تستغربوش ؛ زي الواد إللي في أغنية ست الكل نانسي عجرم اللي بتقول فيها :أنا ما بدي تقولي كلام ، يدوب قلبي حنين وغرام - بيكفيني تقولي بحبك هيدي الكلمة بتأسرني
أصلها مش طالبة صداع ووجع قلب!!!اهو يمكن النوعية دي تكون متوفرة في السوق!!!!؟؟؟ ودمتم
ديدي

shimo said...

ديدي حببتي
ما كنش في كلام اقوله بعد تعليقك دا لاول وهلة قعدت اقول مين سامي دا , اصل انت عارفة انا الاسماء عندي بتضرب و اول ما قريت الخيل و الليل قولت هو دا هو بعينه عرفاه طبعا .
دايما يارب متجمعين , و نروح سوي المشوار في خبطة واحدة .
و اعرف لية بس سموه كوبري الفضايح ياتري لية ...........

shimo said...

ديدي
ماشي يا ستي انا موافقة كان شغال بردة بس اهو اتكلم في الاغنية اللي بعدهاو ياتري بقي هايقول اية ...
طبعا هايلعن في سلسفين اليوم اللي اتهبب فيه و هو كان ماله و اية اللي خبطه في عقله
ههههههههههههههههههه
مانحرمش من كومنتاتك يا ديديييييييي

shimo said...

اه يااااااااااااااااجماعة انا نسيت اقولكم سر شويبس يطلع اية
هاقولكم علشان كل الهتافات و الفضول اللي واكلكم ياتري
؟؟
؟؟
؟؟
؟؟
؟؟
!!
!!
!!
ياتري اية
؟؟
؟؟
السر
السر
السر
تحت الغطاء
ههههههههههههههههههههه

Anonymous said...

الله فكرتينى با صالة يا مجنون مش انا ليلى وكمان فى الصحراء انا وانت ولا حد تالتنا ايوة وحياة اللى فات بجد الحياة حلوة ولية ما نحلمش وربنا يبعت مع تحياتى
امش

rehab said...

helwa awy ya shosho bas malatesh 3'er farsa white mafesh aswd bony karohat la begad begad helwa ya thofozzz

Anonymous said...

متئوليش ان ده الحصان الى كنتى عايزه غروب وراه انا مش هئرا البتاعه دى بئا هاه

shimo said...

anonymous
و اية اللي مخلي حضرتك واثق قوي كدة و علي العموم و زي ما بيقولو ربنا يبعت و نعيش معاه كل الاحاسيس دي
و ممكن اعرف حضرتك مين

shimo said...

امش
اهم حاجة الحلم من غير الاحلام الدنيا بتضلم و علي رايك ربنا يبعت
بس و نبي بلاس الصنف اللي بالي بالك لحسن خلاص اتعقدت
و دا اللي موجود في السوق اليومين دول و لا اية
يااااااااااااااااااااااااااخوفي

shimo said...

Rehab
ههههههههههههههههههههه
و اللهي اللي يريحك عاوزاة اسود مشية اسود بس انا بحب الفرسة البيضااااااااااااااااااء
مرسي يا توتو

shimo said...

نوني
اخخخخخخخخخخخخ اه هو دة
بس ماليش دعوة بيق لازم تقريها
ها